fortsättning på inlägget "hästens känslor"

Förra inlägget om hästens känslor hittar du här!


Istället för att slå en häst så kan man försöka förstå den. (precis det jag gjorde med Wacce, ibörjan gick jag på honom, nej jag slog inte hårt och jag skadade honom inte) men sen islutet började jag inse VARFÖR han gjorde som han gjorde. Innan hade jag inte ens tänkt på att förstå honom, men jag förstod honom tillslut, han tvingade mig att förstå vilket jag är jätte glad över. Kommer ha stor nytta av detta i framtiden.

Så att förstå hästen och kunna läsa av uttrycken den har ger väldigt stor nytta! Om din häst te.x. biter mot dig så kan det ju bara bra att åtminstånde FÖRSÖKA förstå varför den gör så och inte bara "min häst bet mot mig för att den är dum".



Wacce kunde bita mot en och ge en varnade blickar och jag förstod islutet var det betydde. Han var väldigt väldigt osäker, han ville bara säga att han inte riktigt litade på en och att man inte ska komma för nära. När man umgicks med Wacce fick man ta ett steg i taget och inte vara för snabb för då blir han osäker och missförstår en. Om man alltid var lugn med honom så var han också lugn och trygg!

Känner att jag ni kommer ifrån ämnet lite så slutar här ;) hoppas ni gillar sånna här texter. Ska jag fortsätta skriva såna här texter?

/ Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0