Svar på frågestunden!

Vad var det som fick er att börja rida?
Svar: Michelle: Min mamma hade hästar o vi bodde på en hästgård när jag var liten så då började jag på ridskola pga det, och fastnade sedan :)

Matilda: Min syster Malin och min kusin red, och då blev det så att jag också började :)

Hur länge har ni känt varandra?
Svar från båda: I lite över 1½ år.

Vad föredrar ni, höst/vinter/sommar/vår?
Svar från båda: Sommar!

Vad gillar ni för mat?
Svar Michelle: Jag är ganska matkräsen men finns ganska mycket jag gillar, tex köttfärssås och spagetti, pannkakor, pizza, sallad, kyckling, kött :)

Matilda: Mammas mat!

Har ni bra självförtroende?
Svar Michelle: Jag har ganska bra självförtroende, ja!

Matilda: Nepp.


Favoritbloggar? 
Michelle: Läser lite då o då, men typ Felicia Kyller, Pontus Lidsell, Connoz.blogg.se

Matilda: Silentvoices.blogg.se


Har ni några bästisar? Isåfall vilka?
Michelle: Ja, Matilda ♥ (Bella,Elin,Mathilda)

Matilda: En, Michelle ♥

Vad är det värsta som har hänt när du har åkt av hästen?
Michelle: Jag har fått kraftig hjärnskakning väldigt många gånger, sen har jag skadat en ryggkota, handleden och vrickat foten många gånger ;)

Matilda: Det som hände idag, spricka i nyckelbenet och hjärnskakning!

Hur gamla var ni när ni började rida?
Michelle: Jag var 5 år gammal :)

Matilda: Hm... 8 år tror jag!

Hur långa är ni?
Michelle: Jag är 165 cm lång.

Matilda: Jag är runt 177 cm lång.

Vad är era favoritmärken på ridkläder?
Michelle: Två av favoriterna är Kingsland, JW.

Matilda: Har inget.

Vad är eran högsta drömm inom hästvärlden?
Michelle: Jag har inte så stora drömmar inom ridningen längre, men de hade varit roligt att komma upp och tävla höga dressyrklasser, om ryggen löser sig såklart. (Jag har ryggproblem och kan därför inte ha egen häst längre).

Matilda: Att tävla höga klasser i hoppning! Typ 150-160 cm klasserna man ser på tvn :)

Ni har väl haft egna hästar innan om jag fattat detta rätt? Har ni sålt dem då? Varför isåfall?
Michelle: Japp jag har haft 5 egna hästar. Jag har sålt dem alla, pga ryggproblem som gör att jag inte kan rida mer än någon/några dagar i veckan. 

Matilda: Jag red på Michelles hästar, har inte haft egen!

Hur länge har ni ridit?
Svar: Vi båda har ridit i ungefär 8-9 år!

Vad fick er att skaffa blogg?
Svar: Ingen av oss orkade underhålla en hel blogg själva ;)

Vad hette era första bloggar?
Michelle: Den första bloggen jag hade hette Moorie.blogg.se!

Matilda: Den första bloggen jag hade var Matildaschenning.wordpress.com!

Favoritras och färg på hästar?
Michelle: Jag har ingen speciell favorit ras/färg, men har en liten svaghet för mörkbruna fullblod/halvblod!

Matilda: Jag har ingen favorit ras, men jag gillar fuxar!

Favorit färger?
Michelle: Blå!

Matilda: Svart & blå!



I somras, Osminkade och som finast <3





Kommentarer
Postat av: N

Orkade hah? Du uppdaterade flera gr om dagen?

2011-11-04 @ 15:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0