"vår träning"

Din egen inställning är kanske det viktigaste allt. Att tänka "hur och när ska jag belöna hästen för att få den att göra det jag vill?" snarare än "hur och när ska jag korrigera hästen för att få den att sluta göra det jag inte vill?". Vi ser belöning som ett bättre redskap än bestraffning. Bestraffning ger tyvärr ofta väldigt snabba resultat, men sällan eller aldrig hållbara. Dessutom vill vi gärna ha hästar som springer till oss i hagen och ser fram emot träningspassen istället för en häst som stänger av och går ifrån oss så fort den får chansen. Vi vill att våra hästar ska jobba av egen fri vilja med oss, inte för att vi tvingar dem. Det blir också så mycket roligare att träna häst när man fokuserar på det man vill ha istället för det som är dåligt!

text från en sida jag hittade på internet, läsvärt!

/ Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0