dressyrpass på Barichello <33

Hej!
dag red jag Barichello, gick jätte bra <3

Började med att skritta fram såklart. Sen tog vi tyglarna och red lite i skritten. Jag hade lite halvlånga tyglar och gick på hans bakben. fram, fram, fram, fram..!! Sen började jag ställa, men fortsatte rida bakbenen fram. Senare kortade jag tyglarna lite och han var super fin :D

Sen började vi trava. gick på cerpentinerna. Samma sak där. Bakbenen, prio ett!! När dom var igång så ställde jag och gjorde halvhalter, fortfarande med maaaassa bakben.

Själva övningen var öppna på ena långsidan och volt mitten på andra långsidan, först i trav.
Barichello brukar bli jätte spänd när det är öppna, men han var faktiskt väldigt mjuk. Visst spände han sig och tog upp huvudet ibland, men det gör inget.

Trav i böda varven och sen samma sak i galopp. Gick inte lika bra där... Han är sjukt svår och blir jätte spänd i galoppen, men han gick jätte fint nästan en hel volt och det var jag nöjd med! Sen sänkte han sig och slappnade av lite då och då i galoppen.
Detta också i båda varven.

Sen travade vi av. Super fin häst <33 Sen skrittade in av och Barichello var trött efter detta pass ;) och det var jag också, helt svettig ;) hahah.

han är så fin <33 blir så glad av att rida honom :D
Nästa vecka kanske vi ska hoppa :D taggad x 10000000!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0