Nemo

Nemo kom till mig som en liten valp, kaxig och lugn även fast han precis hade flyttat. <3
Han är ganska dum och förstår inte alltid vad man menar. Om man ska lära honom någon nytt och han inte fattar så går han där ifrån. Han tycker inte det är spreciellt kul att träna om han inte fattar (vilket man kanske kan förstå). Men han älskar att träna om han är med på noterna :D

Vi går på promenader där vi tränar, busar, hoppar på stenar/bänkar, slappar osv.
Nemo älskar att springa lös vilket han brukar göra 1-2 gånger om dagen. Han är ganska bra på inkallning och kommer för det mesta när jag ropar, dock är han en levande varelse som har egna åsikter och det är ju bara kul. Vill inte ha en maskin som gör allt jag ber om ;)



han älskar att jaga mig. Jag springer ifrån honom en bit och han kommer springandes i fullfart och när han nästan är framme så springer jag åt sidan en bit och då kommer han och så kan vi hålla på i evigheter :D
Om man hoppar runt och far och morrar och busar med honom så morrar han tillbaka, hoppar på en och "attackerar" (på ett bra sätt, jag ser att han är lycklig). <3

När vi tränar så gör han det både löst och med koppel, lite beroende på vad vi ska göra.
Just nu kan han:
  • buga
  • sitt
  • ligg
  • stå (kan lite halft)
  • slalom mellan benen
  • höger (ta upp höger benet)
  • vänster (ta upp vänster benet)
  • snurra
  • stanna
och så har vi påbörjat "sidan" och "rulla". "Sidan" är att han ska gå vid min sida, samma som "fot" fast ett annat ord för de bara. :)

Han älskar att hoppa upp på stenar och bänkar. så fort vi går förbi en sten/bänk så hoppar han upp där utan att jag ber honom göra det.

Nemo och jag har även påbörjat agility vilket inte går sådär jätte bra. Han älskar att hoppa hinder ute, hoppa på stenar och bänkar, springa mellan träd osv. men jag tror att han inte gillar stället där vi tränar agility. Det kan vara för att det är ett nytt ställe så vi ska åka dit några gånger så får vi se om det blir bättre :)
Vill ju inte tvinga honom till något han inte vill göra, men jag ska ge honom några chanser till att vänja sig.

om du undrar något så är det bara att kommentera :D eller om du vill att jag ska lägga ut text om något annat som handlar om Nemo. Eller något annat.


Kommentarer
Postat av: Alice

*Massa bildbomber, på allt möjligt! (gärna gamla bilder :3)

*Åsiktsinlägg

*Redigera bilder? :)

*Modellbilder?

*Musik, massor! :D

2012-04-20 @ 16:20:44
URL: http://connoz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0