Pepptalk

inget är omöjligt, bara olika svårt
ge aldrig upp
fortsätt simma, fortsätt simma..
kämpa, visa världen att du aldrig ger upp. visa att du är en stenhård människa
jag tror på dig
Även fast du inte är hård och känner att det är onöjligt, få oss att tro på dig, försök att övertala oss, då övertalar du dig själv också.
Om du har det svårt är det oftast en tröskel man behöver komma förbi, när du kommit förbi den så kommer allt att rulla på.
visa oss att du inte bara lägger dig ner och försvinner, stå på fötterna och fortsätt gå!
Vissa går igenom saker som de aldrig kommer över.
Ni kanske vet vem tomas Fogdö är??
Han var iaf slalom åkare och vann guld flera gånger, men råkade ut för en olycka och sitter nu i rullstol.
han kommer aldrig kunna göra det han vill, men han fortsätter kämpa och ser nya möjlgheter. Han kom nämligen till oss i skolan o höll föreläsning för några dagar sen.
Han hittar alltid möjligheter i det som andra säger är omöjligt. Han sa till exempel att han försökte hitta på ett sätt att vara polis på, även fast han sitter i rullstol. Han skämtade dock, men ändå bra exempel. Han sa ungefär såhär:
"Jag kan köra bil, det finns handbroms, handkoppling m.m. i den så det är inte så fantastiskt. Handbromsen kommer från cykel, handgasen från moped osv.
Om jag vill bli en polis som jagar bovar så kan jag köra, det är inga problem. Men sen när jag ska ut ur bilen blir det ett problem. Då måste jag ta ut rollstolen, bygga ihop den m.m. Om boven som jag jagar ser att jag har rullstol så kommer den förmodligen stanna och tänka efter lite. Då sparar jag tid. Om jag låtsas att jag har problem med att sätta ihop den och blir ledsen så kommer boven tycka synd om mig och säga "här, ta mig", så då är det lättare för mig.."
Såklart att han skojade, men ändå så ser han möjligheter i det "omöjliga".
du borde hört föreläsningen, fick en att kämpa och verkligen tro på en
om han klarar de, varför skulle inte vi det?
se inte bara allt dåligt, utan se allt bra också. tänk inte bara på dina G som du har i skolan, utan tänk på hur många VG du har.. samma sak. Nu vet inte jag hur du har det i skolan, men du får tänka utifrån din nivå såklart
samma sak gällande hästarna, tänk inte bara på vad du förlorat, utan se möjligheterna. Tänk på hur kul ni hade och hur mycket du har lärt dig på honom. Han har det bra nu!!! Bättre än vad Wacce har det kan jag tänka mig.. Wacce är ju tillbaka till galoppstallet
inget är omöjligt, bara olika svårt
ge aldrig upp
fortsätt simma, fortsätt simma..
kämpa, visa världen att du aldrig ger upp. visa att du är en stenhård människa
jag tror på dig
Även fast du inte är hård och känner att det är onöjligt, få oss att tro på dig, försök att övertala oss, då övertalar du dig själv också.
Om du har det svårt är det oftast en tröskel man behöver komma förbi, när du kommit förbi den så kommer allt att rulla på.

visa oss att du inte bara lägger dig ner och försvinner, stå på fötterna och fortsätt gå!
Vissa går igenom saker som de aldrig kommer över.

Ni kanske vet vem tomas Fogdö är??
Han var iaf slalom åkare och vann guld flera gånger, men råkade ut för en olycka och sitter nu i rullstol.
han kommer aldrig kunna göra det han vill, men han fortsätter kämpa och ser nya möjlgheter. Han kom nämligen till oss i skolan o höll föreläsning för några dagar sen.
Han hittar alltid möjligheter i det som andra säger är omöjligt. Han sa till exempel att han försökte hitta på ett sätt att vara polis på, även fast han sitter i rullstol. Han skämtade dock, men ändå bra exempel. Han sa ungefär såhär:

"Jag kan köra bil, det finns handbroms, handkoppling m.m. i den så det är inte så fantastiskt. Handbromsen kommer från cykel, handgasen från moped osv.
Om jag vill bli en polis som jagar bovar så kan jag köra, det är inga problem. Men sen när jag ska ut ur bilen blir det ett problem. Då måste jag ta ut rollstolen, bygga ihop den m.m. Om boven som jag jagar ser att jag har rullstol så kommer den förmodligen stanna och tänka efter lite. Då sparar jag tid. Om jag låtsas att jag har problem med att sätta ihop den och blir ledsen så kommer boven tycka synd om mig och säga "här, ta mig", så då är det lättare för mig.."

Såklart att han skojade, men ändå så ser han möjligheter i det "omöjliga". Han tänker positivt och fortsätter kämpa. Han ger inte upp för att han inte kan göra det han älskar - slalom, utan han hittade något annat han älskar - hålla föreläsningar.
du borde hört föreläsningen, fick en att kämpa och verkligen tro på sig själv.
om han klarar de, varför skulle inte vi det?

se inte bara allt dåligt, utan se allt bra också. tänk inte bara på dina G som du har i skolan, utan tänk på hur många VG du har.. samma sak. Nu vet inte jag hur du har det i skolan, men du får tänka utifrån din nivå såklart.

Så, fortsätt simma. Ställ dig alltid upp efter en svår tid. Visa att du är stark. Jag tror på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0