Agility med Nemo idag

Idag var jag till agility med Nemo. Pappa, syster och Dante var i skogen och gick så vi var själva - skönt.
Ibörjan lyssnade han inte alls, jätte ofokuserad. Så jag hoppade och gjorde inprincip allt för att han skulle bli taggad men inget hände så jag blev arg och irriterad (jag försöket behärska mig). Men tillslut blev han glad och sprallig.

Vi hoppade lite och sprang i tunnlar, gick helt okej :)
Sen blev jag jätte trött (ansträngande att få igång Nemo) så jag satte mig ner och vi tränade lite tricks. Gick jätte bra och Nemo var helt fokuserad!
Sen kom det en unge och kollade på oss och lite senare kom hennes mamma. Nemo blev arg och sa (morrade) "gå härifrån, jag och matte vill vara själva!" Hehe, söten! <3



Sen gick jag och Nemo själva en bit i skogen. Han fick gå både med och utan koppel. Han var sååå duktig. Kom så fort jag sa bad honom komma. :D Min fina sak! <3

Nu ska jag verkligen ta tag i Nemo och träningen så vi kommer igång. Sen hoppas jag på att vi kan vara med på en agilitytävling senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0