Dagens träning med Nemo

Vid typ 3 tiden gick jag och Nemo ut och cyklade. Han orkar fortfarande inte så långt, men det blir längre och längre. I slutet hade han lågt huvud och avspänd kropp! Han hade ett lugnt och jämt tempo, han verkade trivas med att springa :)

Sen för bara någon halvtimme sen var jag och Nemo ute o tränade. Det kändes jätte bra från en början och han var så taggad och fokuserad på mig! Sen kom det folk och hundar och Nemo blev ofokuserad.
Vi gick till en gräsmatta där jag började springa och hoppa och ha mig, och Nemo var inte alls svår att få igång. Han sprang efter mig, var 100% fokuserad och morrade o skällde.



Jag släppte kopplet och han fortsatte att springa efter mig. Så jag tog tillfället i akt (eller vad man nu brukar säga) och släppte honom (tog bort kopplet helt). Han fortsatte vara 100% fokuserad så jag tänkte prova att gå en bit och se hur det gick. (Han springer inte bort, men han brukar springa jätte mycket före mig och stanna o lukta och inte alls lyssna). Men idag var det annorlunda. Han stannade då och då för att kissa, men annars var han som fastklistrad i mig.

Jag sa åt honom att stanna o han gjorde det. Sen sa jag "kom" och sprang det fortaste jag kunde ifrån honom. Himlans vilken fart han fick! åh den känslan alltså! Han sprang det fortaste han kunde emot mig och morrade (han morrar för att han blir glad och uppspelt) och tvärstannade vid mig. Åh min fina vän!

Det var en gång som han stannade och luktade på en buske och inte alls lyssnade på mig, men då gick jag bara emot honom och "hämtade upp honom".
Hihi, fiiina monstret!!! <3



Nu är han jätte trött och ligger o sover, hehe. det förtjänar han! <3

Kommentarer
Postat av: CASSANDRA

sv; tack söt!
ha en bra kväll :)

2012-08-16 @ 17:11:03
URL: http://cassandras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0