En bra lärare

Jag och min kompis stod och bedömde våra lärare i skolan för någon dag sen. Vi kan fram till att vi har 1 ½ bra lärare. men vad är egentligen en bra lärare?

En bra lärare beror påklart på individ och alla tycker ju inte lika, men jag tänkte dela med mig lite om vad jag och min kompis tyckte och sa.

Jag sa att vi bara har en bra lärare, det är bara av honom som jag lärt mig massor. Av de andra lärarna har jag inte alls lärt mig mycket av. Sen har vi den halva läraren. Hon hade förra terminen två ämnen med min klass, matte och engelska. Min engelskalärare måste var tydlig och säker på vad den gör då jag verkligen behöver en vägvisare i engelskan för att jag ska fatta något och lära mig. Hon som vi hade var inte alls bra på det ämnet för MIN del. Sen var det säkert jätte många som lärde sig av henne, men inte jag.

Dock i matten lärde jag mig en hel del så där var hon bra. Jag är bättre på matten än engelskan så i matten behöver jag inte lika mycket hjälp. (Nu säger jag inte att jag inte fick hjälp i engelskan, jag hade super mycket hjälp på ws och hon dela ut papper som ja skulle göra, vi satt o pratade, hon rättade och var tydlig när hon förklarade och så, men jag vet inte riktigt, jag lärde mig inget. Eller så lärde jag mig fast jag inte märkte det... Fast om jag lärde mig så syns det inte på betyget..)

Hur som så är en bra lärare för mig en som man lär sig massor av och är snäll!



Min kompis tyckte ganska lika. Hon tyckte samma lärare som mig, dock tycker hon att hon inte riktigt trivs med den första läraren jag skrev om. Hon tycker han verkar obekväm och nervös på förläsningarna. jag kan hålla med till en viss del.
Hon tycker om den andra läraren för att hon trivs med henne, men håller med om att hon inte lärt sig så mycket i engelskan.

Min kompis tycker att man ska lära sig mycket av en bra lärare och vara bekväm med läraren.

Skriv gärna vad en bra lärare är för dig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0