Dag 3. Vad jag vill jobba med när jag blir stor

Antligen vill jag bli journalist eller så vill jag bli psykolog.

Jag vill bli journalist för att jag gillar att skriva (det är också en del till varför jag gillar svenska) och så skulle det vara spännande att intervjua olika människor och ta ställning till vad dom har att säga. Att resa är ett plus i kanten och att träffa nya människor.

Jag vill bli psykolog och även här är det för att prata med olika människor och ta ställning till vad dom har att säga. Lyssna på dom och hjälpa dom. Känna att man verkligen gör nytta och förhoppningsvis får människor att må bättre och hjälpa till. Tänk vilken hjälte man skulle känna sig! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0