Första dagen på hoppkursen

Fick Barichello (surprise :D ). Markarbetshoppning typ.

Barjade med framridning (mera surprise..) Skritt trav och Galopp (nej nu får jag sluta överraska er :O ). Han var väldigt loj och svarade inte på mina hjälper. Han gick i förmiddags och då hade han varit galen. Antingen sprungit iväg eller inte gått framåt, han gick inte över bommarna och var rent ut sagt hemskt! (precis så jag beskrev i ett inlägg under att han var förrut men inte nu längre..)

Började med travbommar, gick finemang! Han tittade inte ens på dom :P Åh han är otroligt intressant! På honom spelar det verkligen roll vilken ryttare det är som sitter på, det märks klart och tydligt. Jag säger inte att jag är bättre än tjejen innan (jag såg inte när hon red, men hörde av de som såg), men Barichello accepterar mig och litar för det mesta på mig. Jag har ridit honom så otroligt mycket så vi känner varran.

Sen galopp mellan två småååå hinder. Bara rulla på, gick bra (fem galoppsprång). Sen korta då han var lite för på (sex galoppsprång), gick bra. Sen korta mer (sju galoppsprång). Sen komma på sex galoppsprång igen.

Hon höjde lite då och då. Vi fick inget riktigt flyt och antingen kom vi för nära eller långt ifrån sista hindret.. Therese ville att jag och Barichello skulle komma på 6 galoppsprång, gick inte jätte bra. Det högsta var typ 65, vi fick endast ett stopp på hela lektionen och det var när jag kortade utan att hålla om med benen (alltså mitt fel).

Jag tror som sagt att jag och Barichello behöver ett lov ifrån varandra, nu börjar det tyvärr gå sämre igen. Men imorgon kör vi igen och förhoppningsvis får vi ett bra sista pass innan jullov :)

Förlåt för mina långa texter men det är svårt att få ihop det på en kort text då jag har så mycket att skriva om Barichello, haha. Jaa, men hoppas du orkar läsa iallafall. Ha en bra kväll, godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0