Vackraste

Hoppade finaste igår, titthinder. Han tittade till en början på framridningen men slutade efter ett tag när han insåg att dom inte skulle äta upp honom ;)

Hoppade ett hinder i taget i början för att hästarna skulle få se dom. Sen en liten bana. Hoppade banan två gånger, i slutet låg en oxer på ca 75 och ett räcke på ca 85. Fina hoppade allt utan problem! Eller vi fick tre stopp totalt, men det var varken på de höga eller de läskiga hindrerna utan det var på dom som han borde ha hoppat.. haha, skrutten!

Han var väldigt mycket av och på igår. Ibland sprang han fort och ibland lyssnade han inte alls framåt. Ibland bjöd han fint mot hindrerna och ibland var han väldigt tillbaka. Kände redan från början att han inte riktigt var på humör, eller han var på bra humör men något fick honom att tvivla. Jag vet inte vad, men med tanke på att han var på ett av och på humr skötte han sig riktigt fint!

Inget woooww-pass, men absolut ett bra och roligt pass :D Barichello är sååå fin!
Idag blir det hoppkurs, förhoppningsvis får jag Barichello ;)

Gammal bild på oss

Han har blivit otroligt duktig i hoppningen nu på sista tiden! Förr kunde han stanna på bara en bom men i dagsläget tittar han inte ens på bommarna på marken.

Förr när jag skulle "hoppa" (hindrerna var typ 30 cm) barbacka på honom gick det knappt (stannade typ 4 gånger innan vi kom över), men i dagsläget går det finemang. Visserligen var hindrerna lite lägre i tisdags (typ 20 cm, var ingen hopplektion, det var då vi räknade galoppsprång), men han tittade inte ens på dom!

Han har blivit riktigt hoppglad! Bjuder framåt (för det mesta, alla han dåliga dagar ibland), men förr gick han antingen inte framåt eller så sprang han som en dåre för att sen vid hindrerna slänga sig åt sidan (han visste att om han springer hinner inte ryttare med att reglera när han väl hoppar åt sidan). Smart häst!

Han blir bara finare och finare i formen när jag rider honom. Jag känner för varje pass hur han blir bättre och bättre.

Vi har haft en jobbig period men jag tror det kan vara för att han haft mycket att ta till sig. Vi började tävla, jag "krävde" att han skulle gå i form, jag red honom mer och mer för varje gång. Jag övertygade honom om att han faktiskt kan, han ändrade sitt självförtroende. Jag ska på hoppkurs idag och imorgon och då får jag förhoppningsvis honom, sen tar jag jullov från hästarna. Jag tror Barichello behöver vila sig lite från arbetet och bara lulla runt med de små. Sen kommer jag tillbaka och då har förmodligen han återupphämtat sig och jag en ny fräch plan för oss.

Nu när jag rider honom har både han och jag sjukt kul. Jag vågar rida lite fortare, jag vågar släppa kontrollen och det är då han går som bäst! Visst missuppfattar vi varandra ibland, men vi förlåter och försöker igen bara.

Skulle kunna skriva en hel uppsatts om oss, om Barichello, men tror denna redan är för lång för att ni ska orka läsa :P Så jag lägger helt enkelt av nu. Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0