Dressyrpass på Minta!

Red fram först i alla gångarter, lät henne rulla på i galoppen i lättsits ett tag innan jag började jobba henne lite på volter å så :) Först så var hon väldigt stel, stretade emot och gjorde sina kända "ryck" som hon får hahah, men när jag ridit ett tag å hon blivit varm så slutade hon att rycka och började att själv söka sig ner i form. 
När jag ridit i runt 30-40 min på egen hand så la Matilda fram en liten övning. Först var det koner där jag red slalom, sen diagonalen upp till en kon där jag gjorde framdelsvändning, sen diagonalen ner å göra en liten volt runt en kon, ställa henne lite mer än vanligt å sen behålla ställningen å gå ut på spåret å köra öppna långsidan ner, sen började det om. Framdelsvändningarna var lite knepiga haha, jag är inte så hajj på det där men något bättre blev det väl. Öppnorna fick vi till några snygga! Riktigt nöjd med henne där. Å slalomen gick också bra, blev lite svårt med ställningen först i början men det släppte lite sen.

Red ett tag i trav runt spåret sen så gjorde vi en galopp övning på ena volten.
Red alltså i galopp, först så kortade jag upp henne så mycket som jag kunde (fick till superfina kortningar!!!) å sen direkt över i en längning, dem var svårare ibörjan men tillsist så fick vi några fina !! Hon blev jätte taggad verkligen, hoppade å studsade, några bocksprång å bus haha! Riktigt kul var det men riktigt riktigt jobbigt både för mig å för Minta! Det är en övning jag gjorde med förra pållen Domingo i somras, verkligen en övning jag kommer fortsätta med.

Stor ... å liten haha!

(jag rider lätt på travbilderna så sitsen blir kaos på bilder)








//Michelle

Kommentarer
Postat av: Alice

SV: Vet bilden är fedt schtek 8)

Hahah tack :) <33 fina du å Minta ör btw!

2012-02-02 @ 21:26:41
URL: http://connoz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0