Ett ridpass på Minta

Har nyss kommit in igen från stallet!
Var först ut å mockade, in å bytte om, ut igen å fixade Minta, på med all utrustning sen ut i snön å ner till ridhuset.
Skrittade fram ett tag på långa tyglar innan jag började arbeta henne i skritten. Hon va ganska stel å stissig idag, piggare än igår men då hade hon ju åkt transport innan från västerås skrutten ;)
Jaja, jobbade mycket på volten, cerpentinbågar, öppnor å slutor för å få henne mjuk å avslappnad.
När hon funkade bra där så började jag med traven. Travade ett tag utan större krav för å få henne "med på noterna", efter ett tag så lyssnade hon fint å då började jag arbeta henne. Gjorde samma sak i traven som i skritten, hon stretade emot mycket i början å studsade runt lite, gjorde sina små "ryck" lite då å då, men ett tag in på passet släppte det helt å hon blev jättefin! :) Sen var det dags för galoppen.. hon va pigg, så fick jobba henne på volten ett tag för att få henne att jobba och inte bara springa. Efter ett tag blev hon KANONFIN! Red ett varv runt spåret å gjorde lite volter här å där. Gjorde de i båda varven sen så travade jag av låg å rund form, hon va kanonfin i traven efteråt. 
Till sist skrittade vi på långa tyglar ett tag å pustade ut innan vi gick upp till stallet igen! :) 
Där fixade jag henne, ställde in å gav mat å fixade maten till imorgon. 

Blev tyvärr inga bilder förutom två mobilbilder efter passet !
Imorgon ska jag tvinga Matilda å fota oss!




/ Michelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0