Ridning på Salimah

Tjoo
Red Salimah för andra gången idag :) gick ganska bra.
Red en annan väg idag, ägaren var med och visade lite. först genom en skog och sen på en grusväg (snöväg) bort och tillbaka samma väg. Hon stannade en gång och vägrade gå, lät som en stucken gris och bockade.. Var bara att rida vidare och inte låta henne bestämma och då gick de finfint :)

Sen vände vi efter ett tag och på tillbaka vägen var hon skit pigg. Tacktade heeela tiden och det kändes som om hon töltade haha. Hon blev sur för att jag bromsade och började bocka. När hon gett upp så lät jag henne galoppera lite så hon fick springa av sig. Lite bockningar i fattningen.

Sen såg hon ägaren och blev jätte rädd -.- tönt!! Jag fortsatte rida men hon bockade, vägrade gå och var nära på att backa ner i diket. Jag hoppade av efter typ 5 min eftersom vi inte kom någonstans. Ledde henne till ägaren med massa stopp och ville inte gå. Kom fram tillslut och då hoppade jag upp igen.

Sen gick vi en annan väg tillbaka och hon visade lite fler vägar :) sen blev hon rädd för någon tunna eller vad det nu var så vi gick förbi den nägra gånger och tillslut var hon inte rädd ;)
Gick bra resten av vägen hem iaf. Hon stannade lite och ville inte gå men då vare lättare att få fram henne och jag tror inte hon bockade något mer :) duttig!!

Jaa, detta är då en dam med myyycket egen vilja!! haha, så söt ;) Men det är inte så jätte stora bockningar iaf, lätt att hålla sig kvar (hittills iaf..)
Längtar tills hon har bättre kondis, då ska vi till upk och träna, jag ska ta ut tränare till där hon bor, börja hoppa och så ska vi börja tävla lite :) Tävlingarna är nog ganska lång tid kvar, men iaf :) Långsiktiga mål :D

Jaja, nu ska jag inte skriva mer xD Ses :*

/ Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0