"vecko"planering, Salimah

Fick bli "vecko" planering då jag inte har Salimah varje dag i en vecka, utan jag är bara medryttare. Blir 2-3 dagar denna vecka jag kommer vara hos henne :)

Tisdag: utforska nya vägar och bli lite mer bekant med stället och hästen. Lära känna varran. Red i hög snö, skritt, trav och galopp. Jobbade henne inte så mycket i form. Svettig häst efter passet! Red i ca 1-1,25 h.

Fredag: Vara där länge, bli mer bekant med henne och låta henne bekanta sig med mig :) Rida på åkern (då hittar jag, tror inte ägaren kommer vara där bara maken och tror inte han vill följa med ;)). Rida mycket tempoväxlingar. Mycket skritt då det är bra för konditionen. Låta henne gå i en lugn och sansad skritt, inte stressa :)
Påbörja att hon ska lyfta på benet när jag pekar på det :)

Eventuellt söndag: Fortsätta med att hon ska lyfta på benet när jag pekar på det.
Ägaren är förhoppningsvis med så jag kan prova fler vägar :) Annars vet jag inte. Tar nog lite mer trav och galopp så hon får springa lite också :) Bli av med lite energi ;)

Tar med kameran på fredag så fotar lite i hagen och i stallet :) ska försöka få med någon som kan fota när jag rider, men kan inte lova att jag lyckas ;) Annars blir det lite bilder på bara henne iallafall :) (om jag kommer ihåg kameran..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0