Dressyr på Pimpim 22/1 - 11

Hejsan!
Nu är jag tillbaka ;) fullt upp hela veckan!! mycket i skolan, ridning och vänner :)

Idag red jag iaf Pimpim :) Gick gallant! Jätte fin var han redan från början.
Som framridning red vi volter på mitten av kortsidorna och långsidorna, inga problem. Formade sig fint efter spåret och gick i en låg o fin form.
Sen gick vi på volterna och tränade på tagen bakdel tror jag det heter.. Bakdelen skulle iaf vara utanför spåret 1/4 av volten och resten fick vi träna lite självständigt, ställa åt höger o vänster/tempoväxlingar m.m. :)

Sen skritt långa tyglar.
Sen korta vi tyglarna igen och då fick Pimpim gå i en lite högre form men inte allt för hög då jag tränade mycket på att han skulle lyssna framåt och han blir lätt studsig och kort om man har för korta tyglar ;)
Galopp halva voltspåret och efter galoppen till trav och direkt tagen bakdel 1/4 av spåret. :) Gick bra i början men ju fler gånger vi gjorde det ju studsigare och kortare blev han.. ändrade min ridning för varje gång vi gjorde det (tänkte massor framåt, gjorde inte så stor skillnad m.m.) men inget hjälpte :P Sen längde jag tyglarna lite och då gick det bättre! Jag hade absolut inte för korta tyglar egentligen och hade bara ett mjukt stöd men Pimpim är lite speciell och behöver hjälp och stöttning ofta och det gäller att man gör allt korrekt för att han ska fatta och göra rätt!
Gick iaf bättre och fick några fiiina fattningar <33 Dock lite studsig ibland i galoppfattningen då hästen framför galopperade iväg ;) hehe

Nöjd iaf, svettig häst efteråt ;)

Efter så gav jag honom lite kärlek och tränar inkallning i boxen i brist på utrymme haha. Gick bra :) följde efter mig när jag gick runt o så :)
borsta av honom noga och gosade <33

Sen tränade jag puss med Calippo vilket gick strålande :D borstade honom lite och gosade där också :)

Sen krattade och sopade jag i stallet :)
Öppnade Kaisers boxdörr för att sopa in halmet utanför och säger "hej Kaiser" snällt. Står utanför och har ingen tanke på att gå in till honom och han står längst in i boxen. sen kommer han springandes med öronen slickade bakåt och munnen öppen och tänker äta upp mig och jag blir sur så gör samma sak. Spänner ögonen i honom, stampar i marken och är skit sur tillbaka och då tvärstannar han och går iväg lite och börjar äta.. Jag står kvar ett tag och bara kolla på honom för o se om han ska attackera igen men då står han snällt o äter.. haha, monster häst ;)

Blev sur då han gått emot mig och tänk sparka mig o så när jag red honom också.. Så vet att han är sur :P men trodde inte han skulle attackera när jag stod utanför xD jaja..
Han är underbar o rida så hoppas dom behåller honom iaf och hoppas Kaiser blir bättre!!

Sen anmälde jag mig till Pay and jump men vet inte vilka hästar jag ska ta :O Jaja, ett tag kvar att tänka iaf ;)

Nu ska jag sluta skriva ;) en puss till den som orkade läsa allt, haha.
ses :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0