Dressyrlektion på Barichello

Jaa, så var det dags o rida Barichello igen.. haha <3 Men denna gång önskade vi inte, utan jag fick honom :D *lycklig*

Började med att rida cerpentinbågar och han började ganska mjuk, men inte ritkigt så fin som han brukar vara. Sänkte sig fint då och då :)
Sen skritt långa tyglar.

Sen skulle vi träna på skänklarnas inverkan så vi gjorde skänkelvikning och öppna :)
gick inte så jätte bra.. Eller han flyttade sig fint o så, men blev vääääldigt spänd.. Svårt att få honom o sänka sig och höja ryggen då han tycker själv övningarna (skänkelvikning och öppna) är jobbigt och orkar då inte bära sig.

sen travade vi av och sen skrittade vi. Ganska fin, men absolut inte så som han KAN gå!

Inte så nöjd över lektionen då han inte alls höjde ryggen så mycket sm jag hade hoppats på och jag o Barichello har haft mycket bättre lektioner än denna, men det kan ju inte alltid gå bra ;)
Sara sa iallafall att jag hade bra teknik på honom för o få honom o jobba rätt och höja ryggen o så så det var kul att höra :)

Nästa gång blir det en barbacka dressyrlektion. <33
ses :) :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0