Kaiser

Hejsan :)
Idag var det ridning på upk, kul :D
Fick Kaiser, han gick sin första lektion i min grupp.. ;) 8 år tror jag.

Började med att skritta fram, han var ganska seg så gjorde lite tempoväxlingar för o väcka honom :) sen samma men korta tyglar. Skrittade innanför spåret och gjorde lite halter, stälde i volter m.m. lite lösgörande :)
Sen samma i trav där han var ganska pigg :) Svår och stel i högersidan men mjuk och fin i vänster :) sen skritta på långa tyglar.

Sen gick vi på volterna, gjorde lite skänkelvikningar på volterna. Gick sådär, han var lite skänkeldöv så fick ta i för att han skulle flytta :P
Sen trav med tagen bakdel (badelen går lite innanför spåret), gick också sådär :)
sen samma i andra varvet ;) lättare där, minns inte vilket varv som var lättare dock..

Sen galopp på volterna. Gick bra tills han antingen blev rädd eller så blev han busig men han sprang iväg iaf.. haha sötan <3 fick iaf stopp på honom efter typ halva volten ;)

Sen andra varvet. Jag fattar galopp och han börjar bocka.. hahaha <33 dock väääldigt snällt!! inte svårt att sitta kvar ;) och bara typ 2-3 bocksprång. Jag tar upp hans huvud och fortsätter men efter bara några språng så börjar hästen framför mig (porthos) också bocka.. haha sötisar. det var inte heller så mycket, 3-4 språng :) vi bryter av och alla satte svar ;) hehe <33

Sen när vi skrittar av så tycker han det är onödigt så han typ travar hela tiden :P haha så söt <3

Har tyvärr ingen bild då varken jag tog eller upk lagt ut på hemsidan :/ men han är skiiiiiit söt och jätte fin <333 fux <333 älska´t :)

Och på söndag blir det pay and jump, Pimpim 80 + 90 cm :D kan inte bli bättre och jag är sjukt taggad!!! <333 hihi :D

Kommentarer
Postat av: Monika

sv; Jag ska snart ut i skidbacken! :D Snöar det hos dig?:)

2012-01-04 @ 11:14:14
URL: http://ttomtenissarna.blogg.se/
Postat av: Sannalitens.se

Svar: Okej, tack :) Ska du resa bort någonting i sommar? :) Kramar

2012-01-04 @ 11:17:34
URL: http://Sannalitens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0