Hoppning på finaste

Fick Pimpim på elevens val idag och jag kände redan när jag var påväg mot banan att det var en perfekt dag att hoppa honom på. Han var pigg och glad = kul häst.
Jag fick välja övning och det blev såklart studs-fem ½ (hopp, hopp, galoppsprång, hopp)- min favorit :D

Iallafall så så var min gissning rätt, han var jätte glad!
Vi började såklart att skritta, trava och galoppera fram. Sen hoppade i fram på ett litet kryss. Sen studsen. Sen hela övningen. Innan Sara höjde en sista gång så kom vi på hindrerna och det gick jätte bra, sen efter så blev han så glad att han började studsa (normala hästar börjar bocka, men Pimpim är lite speciell och gjorde någon snygg studs-små bocks grejs så jag var jätte nära på att ramla av. Men jag höll i mig ;)


Här hoppade vi jämfota, därav min sits. Svårt att hänga med.

Sen höjde hon och sista hindret låg på ca 90 cm. Tyvärr så blev jag lite avvaktande efter min nästan avramling så han sprang på sidan på sista hindet. Vi kom igen och han hoppade jämfota över sista hindret. Vi kom 2 gånger till och båda gångerna sprang han på sidan så hon sänkte så hindret låt på ca 80-85, då gick de bra.

Sen hoppade vi av på en låg studs, gick bra.
Blev ingen avramling för mig idag heller ;) *puhh*
Det kändes inte så jätte bra men det var sjukt kul!!! Blir så glad när hästen är glad :D fina prinsen!
Syns inte på filmerna att han var busig då det mest var islutet som han blev busig och då filmade inte pappa tyvärr.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0