Medryttarhästar jag haft, del 1

Tänkte skiva ett inlägg om alla medryttarhästar jag haft. Kommer skriva i den ordningen jag haft dom också.

Min första medryttarhäst var Ludde, en busig fjording. Jag var typ 12 år när jag red honom, hade honom i 2 år tror jag.

Ibörjan var han jätte snäll, men efter cirka ett år så började han sticka med mig, både på banan och i skogen. Men jag fortsätte att rida honom även fast jag var rädd och inte tyckte det var kul att rida honom. Han hade i slutet också problem med ett ben (kommer inte riktigt ihåg vad det var för fel) men jag fick bara skritta ut i skogen. Efter att han stuckit med mig ett antal gånger och jag blev räddare och räddare så slutade jag att vara medryttare på honom.

Jag fick även en avramling på honom. det var ibörjan när jag började sköta honom. Jag galopperade typ hela tiden eftersom jag bara ridit på ridskola innan och då galopperar man ju inte så mycket så galopp var nästan det ända jag gjorde när jag red Ludde. Men han hade inte riktigt koll på benen så snubblade och ramlade på frambenen så jag åkte över huvudet. Ingen skada skedd för varken honom eller mig iallafall.

Jag och Ludde 2008
Jag och Ludde 2008

Efter Ludde tog det cirka 1,5 år för mig att hitta en medryttarhäst. Men tillslut så fann jag och Ideal varran. Ideal ägdes av Michelle. Han var en C-ponny, ganska busig han också. Han testade mig väldigt mycket ibörjan, stannade, bockade, små stegrade och höll på. men tillslut så blev han snäll.

Han var en kanon hopphäst!!! Hoppade allt jätte fint. Han och jag hoppade totalt 85 tillsammans. Efter ett tag blev han sjuk, fick problem med ryggen så man kunde inte rida honom. Men efter ett tag så blev han bättre och jag och Michelle började sätta igång honom, sen sålde Michelle honom.
Jag blev medryttare på honom för två år sen, då var jag 15 år.



Jag tror jag hade Blixten medans Ideal var sjuk. Blixten var iaf en 5 åring som inte kunde så mycket. Jaa, vet inte vad jag ska skriva. Jag red inte honom så jätte länge pga. privata skäl.



För att detta inlägg inte ska bli så långt så gör jag den i två delar. Nästa del kommer upp imorgon klockan 13.00

Kommentarer
Postat av: Alice - bilderbyalice

fina bilder,
allt bra? (:

Svar: tack :) ja det är bra, själv?
Matilda Schenning

2012-07-17 @ 09:44:35
URL: http://bilderbyalice.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0