hopplektion på Wilson

Igår hoppade jag på Wilson :) Gick helt okej.
Började det att hoppa två små hinder på ca 40 cm, hoppa fram lite :) Hoppade först hinder, 3-4 galoppsprång hinder. Gick sådär. Eftersom han hoppar så stort så kom vi fel på hinder 2 hela tiden, så fick länga massor, då kom vi på 3 galoppsprång och jag fick hålla i mig så jag kunde hänga med ;) haha. Sen höjde hon lite och vi kom igen.

Sen bytte vi varv, hoppade samma men med en volt mellan hinder 1 och 2, gick bättre då. :)
Sen ändrade hon så det blev en två studs istället, lågt. vi hade bom, bom, hinder, hinder. Gick bra.

Sen höjde hon så hindret låg på typ 70 och vi kom igen.
Gick ändå helt okej att rida tycker jag. Vi kom inte så jätte stort på och jag kunde hänga med i de flesta språng. Dock vet jag inte vad han har för konstigt galopp.. det känns jätte lugnt och kontrollerat när jag rider, men de som tittar på säger att de gick jätte fort :O :S konstigt!

Första gången jag hoppade honom på lektion, har hopptävlat honom 4 gånger och dressyr 1 gång, men detta var första gången vi hoppade tillsammans på lektion :)

Wilson och jag :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0