Ridning på Dante

Tjooo!
Idag red jag Dante (inte min hund xD finns en häst i upk som heter de). Han var skiiiiit stel i högersidan. Asså han verkligen satte fast i sidan. Gick inte att ställa :S I vänster var han lite lättare :)

Hade markarbete, tränade på o byta galopp över ett litet hinder.
Första gången så missade vi hindret... Han lyssnade inte alls på ytter och sköt bara ut. Kom på en gång till och då fick jag ha myyyyycket (!!!!) ytterhjälper så då träffa vi hindret ;) Inget byte dock..
Kom igen och fick inget byte.
Jag kom en gång till och gjorde fler halvhalter och då fick vi byte :D men o andra sidan är han bara 5 år så kan väl inte kräva så mycket heller ;) han kan de inte helt vad jag vet.

Bild från upks hemsida

Sen bytte vi övning. Skulle hoppa ett hinder, gå ut i vänster varv, hoppa samma hinder som på en volt, sen gå ut i höger varv som typ en 8 volt... ( ja, jag är sämst på att förklara (a)).
Gick ganska bra. Fick byte på första, men andra gången vi kom på så fick vi en dålig väg (mitt fel) så han kunde inte riktigt byta. Han fick hoppa långt eftersom vi kom snett.

Ganska nöjd över passet iallafall. Inte ridit honom sen han var ny, så det är ganska intressant att se hur dom ändras.

Snart blir det sooova, imorgon ska jag ha engelska nationella, hör och läs -.- orkar verkligen inte, duuuuumma nationella!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0