Dagens pay and jump

Barichello var GALEN!!! Jag vet att jag skrivit det förr, men idag var det extremt, jag har aldrig sett honom såhär förr... I 70 bockade han efter varje hinder! Nej jag överdriver inte. Det var inte en liten Barichello-bock heller, utan det var massa på rad. Fick även en avramling på sista hindret då Barichello var väldigt lurig och stannade. Min första avramling på Barichello ;)

Gammal bild på mig och Barichello

I 80 var han inte lika bockig - skönt, fast han bockade fortfarande... Jag blev väldigt osäker både p.g.a. avramlingen och av att han var så lurig och bockig och lyssnade inte alls så jag feg-red vädligt mycket tyvärr.. Och så var det lite titt-hinder nu också.

Vi fick några stopp, typ 4-5 om man inte räknar med sista hindret. Det var två linjer och det var väldigt svårt att rida mot andra hindret i linjen när han drog ner huvudet o bockade efter första.. Därför kunde jag inte rida ordentligt mot andra hindret.
Sista hindret var ett titt-hinder som han absolut inte skulle hoppa sa han! Så efter typ 5 stopp på det så fick vi lägga ner det tyvärr..

Gammal bild på oss

Och inte ska vi prata om hur han var EMELLAN ritterna.. Jag skrittade utanför för att vänta på att få komma in på framridningen igen. Han stegrade, vägrade gå, sprang iväg.. Asså herregud. Hästskrälle!

Det känns SJUKT dåligt inför söndag.. Men det är väl bara köra och hoppas på det bästa. Jag tror han testar mig, för såhär är han inte mot någon annan. Även på lektionen i tisdags var han bockig, stegrig och jobbig - då var det dressyr. Men jaa, vi får se vart detta slutar ;)

Han är inte ens rolig när han är såhär.. Asså visst är det kul att han är glad och pigg - men han blir för mycket! Han måste kunna behärska sig faktiskt. Men någon gång släpper det väl.. hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0