Dressyrpasset i tisdags på Muskot och i torsdags på Killen

Det gick så sjukt bra i tisdags på Muskot! Eller till en början red jag sjukt dåligt, men efter halva passet började jag rida ordentligen och herregud så hästen tog i! Jag red fram, fram, fram med maaaassa halvhalter och hans bakben kom så fint under sig :D Så himla nöjd!

Igår red jag Killen, även där gick det bra. Han är ganska springig så jag brukar sitta och bromsa jätte mycket men igår så drev jag på honom istället. Det fick gå lite fort, det gjorde inget. Jag ville ha bakbennen med mig så jag drev och gjorde halvhalter och han blev också väldigt fin i slutet. Och trött ;)

Ridningen går framåt nu så det är jätte kul. Jag har tyckt ett tag att jag stått still i ridningen men nu börjar det lossna och jag är påväg över tröskeln. Fortsätt kämpa :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0