Hoppass igår på Muskot

Igår hoppade jag Muskot. Gillar honom inte alls, jag är rädd för o rida honom :P Jag vet faktiskt inte varför, men något skrämmer mig. Att han kan dra ner huvudet och bocka borde inte vara läskigt då jag ridit en del hästar som varit busiga, men det är förmodligen det iallafall.

Iallafall så var han sjuuuukt seg o jobbig. Jag la till spöt en gång och då var huvudet påväg ner men jag stoppade det i sista sekund. Tog ett tag att hitta knapparna och ibörjan gick det så sjukt dåligt. Gick lite bättre islutet men jag var livrädd hela tiden och trodde jag skulle dö :P Och nej, jag överdriver inte!
Det finns hästar jag tycker är tråkiga och jobbiga m.m. i upk, men jag har alltid sagt "vem som helst förutom Muskot". Men nu är det bara 2 gånger kvar på detta hästbyte och jag överlevde ju.

Nu låter det som om jag kräver att jag alltid ska rida Barihello o Pimpim som jag vill rida men det gör jag absolut inte. Killen gick med och han är stark och springig och inte så rolig, men jag kan rida honom.
Muskot är den ända i upk jag verkligen verkligen inte vill rida.

Men nu ska jag sluta klanka ner på Muskot, det finns faktiskt dom som gillar honom! Och han är egentligen inte hemsk, det är bara jag som fått något knäpp i hjärnan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0