Ridning i tisdags, torsdags och söndags

Ledsen för att bloggen får stå stilla, har inte riktigt tid med den just nu.

Men ridningen i tisdags gick helt okej. Hoppning på Muskot, linje. Jag hade honom framme ända från början och vågade rida ordentligen vilket resulterade i att det gick bättre denna gång i jämförelse med förra gången jag hoppade honom.

Ridningen i torsdags gick ganska dåligt. Hade Killen, dressyr. han var så himla pigg och springig, hade ingen kontroll alls. Försökte vara mjuk i handen men svårt när han galopperar iväg varje gång jag lättar :P
I slutet när han hade stressat runt hela lektionen blev han ridbar och inte förns då kunde jag rida honom. Inge kul när lektionen går ut på att bara bromsa..

Red igen i söndags, fick Saffran, dressyr. En liten C-ponny :D haha, så himla kul att rida dom hästarna man aldrig rider annars. Han är egentligen väldigt för mycket för liten för mig. Jag är 177 lång men väger endast 53 kg så han orkar mig absolut.
Iallafall så var han såååå sjuuuuukt fin!!! Gick som en klocka. Kan bli så att han hänger mycket i handen, men han var lätt och hade en fin båge i halsen. En liiiten bock i galoppen fick vi också ;) hehe <3 Ibland gick han inte alltid där jag ville men det gör inget, herregud det är ju levande varelser.

Väldigt kort, men tror inte att ni orkar läsa en 7 meters lång text faktiskt ;) Lite uppdatering iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0