Klubbdressyr på busig häst + hoppning med en kanin

Igår var det som sagt klubbdressyr, jag hade Pimpim i LB:1.

Han var sjukt pigg och busig. På framridningen var han sååååå sjukt jävla snygg!!! Riktigt riktigt nöjd.
sen på banan så rider jag mycket sämre, men jag är nöjd. I den så kallade längda galoppen fick vi i den första typ 5 byten och lite bus, i den andra lägningen fick vi bara ett byte och ännu mera bus ;) haha, så sööt <3 Fick 3:or på mina lägningar.. haha, stygga Pimpim som inte kunde hålla sig i skinnet. ;)

Vi fick 170 poäng, 58,621 %. Jag vet inte vart i resultatet då dom inte kommit ut än, men jag kom iallafall inte bland dom fem första. Men tippar på att jag kom någonstans i mitten.

Sen på kvällen hoppade jag Rowan. Han är lite (MYCKET) fjantig i hoppningen!
Vi började med en liten sax, gick bra.
Sen två hinder på rad med 4 galoppsprång i mellan, hindrerna hade sockerbitar under sig och dom kan ju bitas i magen säger Rowan. Så först fick vi stopp. Kom igen och då hoppade han JÄMFOTA rätt upp i luften stooooort.. (hindret var 70 cm, men han hoppade som om det var 150..) haha, så sjukt knasig! Men lite charmig är han ;)

Behöver inte gå in på alla hopp då dom såg lika dana ut ;) Det räcker inte med att hoppa det en gång och sen vet han att dom inte är farliga som normala hästar, utan Rowan tycker det är läskigt ALLA gånger man komma på oavsett om man hoppat det en eller hundra gånger innan..
Gruppen sa att han hoppade som en kanin.. haha.

Åh jag älskar när hästarna är lite speciella och charmiga på sitt sätt :D
Nog därför jag gillar Pimpim o Barichello ;) haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0