Trött!

Förlåt för dålig uppdatering!

Sov som sagt i skolan onsdag - torsdag. Det var riktigt riktigt kul! Vi pratade, lekte lekar, tittade på film och bara va. Elvira och jag jobbade lite matte klockan 1 på natten också medan de andra sov/tittade på skräckfilm. Gick och la mig vid 2 och vaknade halv 7. Sov dock inge bra alls, hade inget att ligga på så fick ligga på golvet </3 haha, galen!
Kan säga att jag är sjukt trött nu!! Trodde jag aldrig skulle komma upp imorse. Jag lyckades komma upp, men pappa fick skjusa då jag gick upp för sent för o hinna med bussen...

Sen på torsdagen (igår) så var det ridning halv 8 - halv 9, kan säga att jag inte riktigt var så pigg då. Men jag överlevde. Hoppning på Aramis, gick bättre än förra gången jag hoppade honom men jag är fortfarande inte helt nöjd.

Idag har jag i princip bara hakat upp mig på saker.. Först var det hur man uttalat ordet "curious". Mina kompisar sa det 100 gånger, min lärare sa det och jaa, jag vet inte. Typ de ända ordet jag sa hela dagen och jag fick faktiskt till det några gånger, dock om jag inte sa det på 5 minuter glömde jag hur det skulle uttalas och minns inte hur jag formade munnen för att det skulle låta rätt.

Sen säger min engelskalärare att man inte måste ha en plot (händelse) i en bok. Vi diskuterade det ett tag.. Han lyckades inte övertala mig och jag lyckades inte övertala honom. Han förstår vad jag menar och jag förstår vad han menar, men vi håller inte med varandra. Så det har jag också hakat upp mig på idag.

Annars gick engelskan riktigt riktigt bra!! Jag är inte lika obekväm med att prata engelska längre och jag vet för det mesta hur jag ska säga saker. Vi hade bokseminarium (man skulle prata om boken man läser) och jag kunde säga allt jag ville säga. Så jag är mer än nöjd. :)

Bara allmänt trött och att ha filosofi när man är trött är inte det bästa kan jag säga. Men det börjar släppa och jag fattar faktiskt det vi håller på med nu på filosofin :D

En lååång text som inte ens berättar hälften av vad som har hänt sen jag skrev sist, men ni har iallafall fått en uppdatering om hur det ligger till. Hoppas ni orkade läsa texten bara.. haha.
Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0