Dressyr på Clover

Igår var det hästbyte, jag fick Clover. Aldrig ridit honom förr så det var kul med en ny :)

Jag fick höra att han behöver stärka sig och att man måste ha en stadig yttersida, så det jobbade jag med under lektionen.
Han var lite skumm för han sköt bakdelen från vänster till höger till vänster till höger till vänster osv... När den var till vänster så la jag dit skänkeln lite och då var den helt plötsligt på andra sidan o ja.. Haha, han var verkligen ÖVERALLT! Knashäst ;)

Ibland när vi skrittade och skulle komma fram i trav så började han galoppera istället och ibland när jag la dit skänklarna lyssnade han inte alls. Förmodligen för att han inte fattade vad jag ville. han är inte 100% utbildad än och fattar inte allt man säger.

Han var iallafall sjukt rolig :D Sen fram emot de andra två lektionerna på honom! Speciellt hoppningen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0