Hoppning på Pimpim

Igår hoppade jag på Pimpim. Gick till en början vädligt bra!! Vi hade bom, hinder, bom, hinder, bom på ena längsidan och på andra hade vi bom, "hinder" (var typ 30 cm), bom. Ibörjan rullade allt på och det var super lätt. Var bara att hålla ihop honom lite, få honom lite mer uppåt än framåt (som var själva övningen), hur lätt som helst.

Sen skulle vi komma igen, men lite högre, (det var typ 60 - 65 cm då).
Han blev precis som han brukar vara på tävling. Jag tänkte att vi skulle rulla på utan några problem som innan så tänkte att jag skulle göra samma sak, men icke sa Pimpim.
Han stannade flera meter innan den långa serien och blev lite studsig. Jag kom igen o igen o igen men det funkade inte! Vi kom inte ens fram till hindret.

Vi la ner första hindret och då gick det. Kom på det två gånger och sen la vi upp det och då kom vi över utan problem.
Asså jag förstår mig inte på honom.. Haha, han är så sjukt knasig :S Men det kan vara för att han är lite känslig just nu. Han blir väldigt känslig när han byter päls och jag märkte redan i boxen att han var känsligare än vanligt.

Men jaa, hellre att han gör så på lektion än tävling!! Jag om jag gör så på lektion kan jag ju faktiskt få hjälp med hur jag ska göra så jag vet sen till tävling :)

En speciell häst, men sjukt underbar!!
Fina Pimpim <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0