Hoppning på Clou

I Tisdags dressyrade jag på Nero, var inget speciellt så därför skriver jag det lite snabbt nu bara. Han var iallafall väldigt rolig :)

Igår hoppade jag med Clou. Hon är osäker i hoppningen och eftersom jag inte hoppat henne på över 2 år så fick jag improvisera till en början. Eftersom både Barichello och Rowan också är osäkra i hoppningen så tänkte jag att om jag rider som jag gör på dom så kanske hon hoppar (alltså typ gasa och hålla bara lite i handen). Det funkade när hindrena var små (typ 40 cm). När hindrena blev runt 60 så funkade det inte alls på Clou. Fick ett stopp så jag fick helt enkelt prova en ny taktik.

Denna gång hade jag ganska mycket kontakt i handen (drog inte!) och benen om så hon hade stöd. Då var det inga problem alls, då blev hon typ lätt. Vi hoppade runt 75 kanske och fick inget stopp alls med den nya "metoden". Super rolig att hoppa! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0