Hoppning på Porthos

Igår var det hästbyte och vi fick önska hästar och eftersom jag gärna rider Porthos och ingen annan ville ha honom så tog jag honom igen, hoppning på schemat :)

Han var sjukt pigg å taggad. Under framridningen stod han å studsade och ville springa iväg när jag skulle fatta galopp, haha sååå söt :') Under hoppningen gick det sådär. Att travhoppa på Porthos är inte det lättaste. Antingen går han lätte långsamt och med de kortaste stegen han någonsin kan, eller så har han ingen takt och travar flängit och får in galoppsprång.. Jag vet inte vad det bästa är faktiskt, så vi varierade haha. Att gå för långsamt är inte heller bra för då får han ta i så himlans mycket för att ta sig över hindret.. Hur som så gick det okej och med tanke på att Porthos är svårt att travhoppa så är jag nöjd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0