Lagträningen i lördags + sleepover med Elvira

Förra lördagen (hej jag har glömt att blogga om det så inlägget kommer bara en vecka senare..) så var det lagträning med Rowan, Elvira var med och tittade. Under framridningen lät jag honom bara jogga igång och allt eftersom han blev varm sökte han sig även neråt och blev fin i formen på eget intiativ.

Sen skritt långa tyglar och Gabbi pratade om mål och ridning på tävlingsdagen. Sen kortade vi tyglarna och red på volt i trav med halter. Gick skit bra! Han lyssnade direkt tillbaka när jag bad om det, framåt var han inte lika allert men efter ett tag funkade även det bra! Sen efter ett tag galopperade vi på spåret med volter på kortsidorna. Han var fin i form men lite långsam. Sen vila och sen tränade vi på den längda galoppen, gick inte så bra då han inte alls svarade framåt tyvär.. Som tur är är han piggare borta ;) Iallafall super nöjd över träningen!

Lite bilder från film från dagen :)

Sen efter träningen åkte vi hem till mig och käkade + sjöng singstar och såg på film. Vid 1 gick vi och la oss och när vi vaknade såg vi på film och umgicks ännu mer :D Åh så trevligt det var! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0