Sista dagen på hoppkursen och elevens val

Sista dagen på kursen gick inte alls bra. Vi hoppade bana, det var två oxrar som inte var titthinder och dom hoppade han utan problem, men resten av hindrena var titthinder. Vi hade vattenmatta, grind, plank osv. Han tittade på alla hinder och vi fick mellan 1-5 stopp på alla förutom oxrarna..

Jag och Barichello idag

Sen var det elevens val på Wilson. Han var väldigt pigg å taggad, men det gick bra. Jag hoppade fram på ett kryss i trav. Sen hoppade jag bana. Började med hinder, hinder, hinder, galoppsprång, hinder sen snettigenom, snettigenom och sen trestundsen och 5 ½ som jag beskrev tidigare. Hoppade hela banan två gånger och halva en gång. Ena snettigenomet gick super. Vi kom bra på hindret utan markbom (jag brukar annars ha svårt att få honom att hoppa av nära, han kan hoppa stoooort över). Andra snettigenomet kom vi fel på två gånger, men sen tog vi om det och då kom vi bra på. studs-fem å en halvan gick också bra. Hoppade 90 som högst :)

Dock var min fot fett mysko.. Jag hade jätte ont i den när jag red och tappade stigbygeln hela tiden gorde jag också.. sen när jag hoppade av så vek sig hela foten så landade på utsidan av den. Sen när jag gick så vek den sig lite när som :S Men efter ett tag fixade den till sig och jag kunde gå normalt igen. Konstigt..

Jag och Wilson idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0