Ännu en fortsättning på veckan

Söndag: Dressyrtävling - jag och Wilson LC:1. Framridningen kändes lite sisådär. Han var pigg och springig och kändes väldigt stel så trodde tävlingen skulle bli en pina. Men icke. På banan släppte allt. Han höll sig lugn, var stadig och sååå perfekt! Aldrig någonsin varit såhär nöjd över en dressyrtävling förut - utan tvekan!!! Var lagtävling, men jag och Wilson fick hur som mest poäng. Kände när jag red upp mot dommarna sista gången och skulle hälsa hur jag log, så äckligt nöjd. :D

Sen efter det var det skötarridning på en pigg Pimpim. Vi hade dressyr, men i slutet galopperade vi över en bom som var typ 25 cm hög. Han var vädligt pigg. Sen skulle vi korta galoppen mot bommen - vet inte hur många byten vi fick mot bommen och sista galoppsprånget tog han i och sen tog han i över hindret och så bar det iväg efter. Såå galet söt! <3

Sen hem och äta och sen tillbaka för att rida två hoppass.

Första var på Porthos. Hoppade bana, även han var på hugget. Så sjukt kul när hästarna taggat till så som hästarna gjorde för mig den här dagen! Lycka! <3 Hur som så hoppade vi kanske 85 som högst, fiiin ponny. :)

sen hoppning på Nemo (ja en häst i upk heter samma som min hund). ;) Hna var dock inte jätte pigg, ganska seg om jag ska vara ärlig. Vi hoppade väl kanske 80 som högst utan problem. De två sista sprången kändes jätte fina, jätte nöjd :)

Måndag: Idag var det hemstudiedag vilket det är även imorgon. Har mest haft ångest över att jag inte pluggat något under lovet, men även fått lite gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0