Acceptera det!



Blir så arg när folk säger att jag är blyg, jag är inte blyg bara för att jag inte alltid pratar? Kanske bara gillar att tänka mera än att prata? Tycker ni ska ta och fundera på denna och inse att det finns olika anledningar till att man är som man är och att det som syns inte alltid är samma för alla! Menar inte att alla som inte pratar inte är blyga, såklart finns det blyga människor, men lär känna personen innan du dömmer den.

Att dömma personen innan man känner den är min sämsta egenskap, det är människans sämsta egenskap! Men visa inte att du dömt den, börja från noll och förhoppningsvis är dina dåliga omdömmen om människan helt fel, i värsta fall hade du rätt med dina dåliga omdömmen men det är inte förns då du kan visa och berätta vad du tycker om människan, alt. inte umgås med den. Men förhoppningsvis tror ni något gott om människan redan från början.

Döm inte människan innan du lärt känna den, lova mig det så lovar jag er det! Slut med dumheter!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0