Ett mål med Barichello

Jag har bara ett enda mål 2013 med Barichello och det är att jag ska våga rida honom! Jag såg en film på oss från igår på pay and jumpen och jag måste säga att jag red riktigt dåligt! Jag backade honom jätte mycket och vågade inte rida. Så fort jag kände att han blev pigg på banan så var det enda som räknades handbromsen. Det är ju självklart att han inte hoppar om jag bara sitter och bromsar. Problemet är att han helt plötsligt kan tvärstanna/springa på sidan precis vid hindret och om det går fort så är det större chans att jag inte kan hålla i mig och därav blir jag osäker. Jag klandrar inte Barichello, absolut inte! Allt hänger på mig och jag red som en kratta = vi kommer inte över hindrerna. Jag är både glad och inte glad att jag såg filmen. Jag är glad för jag ser problemet (svårt att känna när man väl sitter där tycker jag), men jag är inte glad för jag blev otroligt besviken på mig när jag såg den. Skärpning Matilda! Om jag ska rida honom så måste jag också RIDA honom ordentligt! Men nu har jag iallafall något att jobba med! Det ska inte vara för lätt.

Eller egentligen har jag två mål, att jag ska våga rida honom och att vi ska ha kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0