pay and jump dag

Skulle hoppat 70+80 idag med Barichello men jag sänkte till 60+70 då jag ville att det skulle gå bra och att hans självförtroende ska bli bättre.

60 cm: På framridningen var han super fin! Lyssnade både framåt och tillbaka, han var ganska seg men gick ändå att rida framåt. Hoppade allt utan att stanna. På banan fick vi massa stopp (runt 5 styckna, tappade räkningen :P). Ingen aning om vad jag gör för fel, men något är det absolut! Istället för att rida 70 cm så hoppade jag 60 ett varv till.

60 cm andra gången: denna gång blev vi felfria men fick absolut inte bra känsla. Han sprang efter hindrerna, bjöd inte alls mot hindrena och var av och på hela tiden = svårriden häst tycker jag.

Längtar sjukt till utetävlingarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0