Ridning i torsdag x2

I torsdags red jag två hästar. Först red jag Barichello - dressyr. I helhet gick det jätte dåligt, meeeen galoppen i högervarvet var amazing!!! Han höll formen på en 20 metersvolt i 3-4 varv!!! Förr har det varit att han sänkt sig 2-3 steg max, men i torsdags höll han verkligen formen. Annars brukar galoppen vara ganska stötig och obekväm på honom, men i torsdag var den huuur skön som helst! Bästa vännen <3

Har tyvärr inga dressyrbilder på mig och barichello, men får fixa det när utesäsongen börjar :)

Efter det hoppade jag på Clover. Jag skulle egentligen haft Aramis men jag och Tilda bytte. Åh så rolig han är! Baken är överrallt och han var så himla pigg. Vi hoppade först 3 studs i trav. Han vill absolut inte trava, nä galopp skulle det bara vara och när jag bromsade så han skulle trava så kortade han galoppen suuuper mycket och baken kom ännu mer innanför!!! Åh han är ju för charmig. <3

Sen när vi hoppat studsen ett tag så bytte vi så att vi hoppade 5½ istället. Han kunde behärska sig mera nu och höll sig faktiskt i trav ända fram. Han hoppade väldigt kul - var som vanlig i början av språnget men på väg nerför så höjde han rumpan jätte mycket. Haha, åh så rolig han är :D Denna charmören har jag önskat till pay and jump som är den 21 februari - 70 + 80 :) dock vill typ alla ha honom då han är så klockren..
Jag gillar fortfarande Barichello men vill rida en häst som hoppar det mesta då jag gärna vill tänka lite mera på hur jag rider någon gång och få en bra känsla. Men jag har absolut inte gett upp Barichello!

Eftersom han hoppar allt man styr på så tänkte jag väldigt mycket på eftergiften och jag är väldigt nöjd själv med den. Tyckte jag hängde med bra över hindrerna och så. Riktigt nöjd över detta pass! Det var honom jag hade på julshowen om ni minns?? :)

Jag och Clover på julshowen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0