Vad betyder det att hästen tar tag i bettet?

Glöm inte läsa förra delen HÄR innan ni läser detta inlägg!

Att hästen tar tag i bettet är för det mesta inget bra då det betyder att den blir stark och inte lyssnar på ryttaren och dennas signaler, MEN i mitt sammanhang var det faktiskt något bra. Kanske att jag skulle skrivit att han sökte stöd i bettet, kanske bättre ordval.

Med att han tog tag i bettet eller sökte stöd menar jag att han inte krullade ihop halsen och nacken så tyglarna var glappa, utan han sträkte ut halsen och vågade känna mina händer genom bettet och tyglarna. Det var inte så att han tog bettet och sprang, utan han tog bettet på ett ärligt sätt. Svårt att förklara, men att han söker stöd och började tugga på bettet och verkade inte obekväm med att bettet var där utan slappnade av.

Det är tyvärr den bästa förklaringen jag kan göra. Fråga om du undrar något :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0