Dagen hos Lukas

Idag var jag och Nemo hos Lukas. Tanken var att lära honom lite trixs idag - fortsätta med att han ska lyfta vänster hov när jag petar på den med spöt och sen påbörja att han ska korsa frambenen när jag ger ett lätt tryck på bogen. Tog fram longerlinan och började skritta fram honom. Gick fram och tillbaka och han fick gå efter mig. Han har vilat ett tag nu så han var riktigt taggad. Sen sprang vi lite och när jag gjorde en tvär sväng åt sidan så slängde han med huvudet och blev lite busig ;)

Sen började vi träningen. Duttade med spöt och väntade på att han skulle lyfta hoven. Var ett tag sen jag var där och det märktes att han hade glömt vad han skulle göra så fick påminna honom med att trycka lite med handen. Han fattade fort och sen räckte det med spöt. Sen stälde jag mig bredvid honom och tröck lite på bogen. Han fattade inte till en början utan gick bara iväg och snurrade och undrade vad jag ville. Men efter en liten stund fattaded han och ställde höger hov framför vänsta hoven (att korsa var svårt tyckte han då han tappade ballansen). Sen efter ett tag gjorde han det utan problem! Han lär sig otroligt fort! Under tiden jag gjorde att det här (som tog runt 1 h) så hade Nemo sällskap av 4-5 barn som lekte med honom. Sååå kul tyckte han :D Nemo som verkligen älskar barn :)


Nemo hos Lukas idag :)

Sen när Lukas blev trött i huvudet gick jag, Nemo och ett av barnen på en promenad. Ungen var så söt som tog hand om Nemo. Hade honom i koppel på vägen där det kan komma bilar och såklart skulle barnet håll honom. Sen släppte vi honom och barnet hade koll på Nemo hela tiden. Åh <3 Och Nemo skötte sig sååå bra!!! Barnet sa att Nemo var jätte duktig :)

ska förmodligen dit imorgon igen och forsätta våran träning. Hoppas det går lika bra då och hoppas Lukas är lika taggad! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0