Hopplektion med Pimpim

Idag (igår) hoppade jag privatlektion med Pimpim. På framridningen var han rätt trött men vi tog de i hans takt och allt eftersom blev han piggare. Fick gasa igång lite i galoppen och de var inga problem alls. Jag ville träna på att byta galopp över hindrena så det var huvudtanken. Hoppade ett hinder snett-igenom för att byta. Första gången var det svårt men sen kom jag på hur jag skulle göra och då var det inga problem. Sen hoppade jag på en 15 meters volt i trav och landa i galopp. Gud så svårt de var.. Pimpim landa i fel galopp de flesta gångerna, men ibland fick vi till det. Och så hoppade jag ett sockerbits-hinder rätt över banan och böt galopp, inga problem alls. Och en 5 ½ på långsidan. Älskar 5½ för man får sånt flyt.

Sen la vi ihop det och hoppade en liten bana. Volt i trav och landa i galopp. Snett-igenom över räcket och byta galopp. Över sockerbits-hindret och byta galopp och sen över 5½. Gjorde de två gånger och gick faktiskt riktigt bra. En gång snubblade han på stavbommen vid hindret på volet så han hoppade jätte konstigt. Och en gång fick vi ett stopp på räcket som var snett-igenom. Men annars gick det bra. :) Han kom igång riktigt bra efter ett tag och verkade tycka det var kul. Det svåra som jag upptäckte under passet var att samla och få bakbenen under sig utan att bromsa.. Men vägde upp det helt okej tycker jag. Dutti hest :D

Tänkte jag skulle mäta nästa gång jag är i stallet för hoppade ju upp till "klossen" på hinderstödet så får vi se hur högt jag hoppa som högst. Jag skulle tippa på 85-90, syster trodde de var 90-1m, men som sagt - jag ska mäta :)


Bilder från filmer, Pimpim och jag på passet :)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0