Reklam om vikt

Något jag stör mig riktigt mycket på är reklamer om vikt. Alla reklarmerna man ser på internet, tv och i tidningarna handlar om hur man går ner i vikt. Men jag har helt ärligt ALDRIG sett en reklam om hur man går upp i vikt. Tänk de som har ätsvårigheter och ser alla reklamer om hur man går ner i vikt, tror någon på fullt allvar att dom kommer börja äta då? Nej! Visst att folk kanske är tjocka och behöver gå ner i vikt och såna reklamer är ju jättebra för att hjälpa, men man måste dela upp det så det även finns reklam för de som behöver gå upp i vikt.

Jag TROR att folk har lättare att gå ner i vikt än upp. Att gå upp i vikt betyder att du måste äta mycket mat så din mage utvigs vilket betyder att du kommer behöva känna dig mera än supermätt när du ätit klart + äta nästa måltid innan du hunnit bli hungrig igen. Att gå upp i vikt betyder även en högre siffra på vågen och de är något som en del har svårt för att se. Medan de som ska gå ner i vikt måste svettas på gymmet och äta mindre. Kanske till och med sluta äta under måltiden även fast de fortfarande är hungriga för att magensäcken ska dras ihop. Att sluta äta godis och socker är grymt svårt, det vet jag själv! Men jag tror ändå att de är lättare och mer målmedvetna än de som ska gå upp i vikt. Sen beror de såklart på människa också.

Men som sagt, om de som behöver gå upp i vikt ser alla reklamer om att gå ner i vikt och ingen reklam om att gå upp i vikt så tror jag att det blir otroligt svårt för dom att göra något åt saken. De är trotts allt (om jag inte misstar mig) svårare att gå upp i vikt än ner.

Har ni sett någon reklam om att gå upp i vikt? Det kan ju trotts allt vara jag som missat alla dom reklamerna..

Kommentarer
Postat av: kaffehörnan

Hejsan du
Konstigt just som du säger, måste vara många som är tvärtom.

2013-07-06 @ 14:03:03
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: kaffehörnan

Jättebra inlägg av dig. Tänk ett program om gå upp mest vinner. Dom kör ju bara Biggest Loser

2013-07-06 @ 14:37:54
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Susanna

Skrev en längre kommentar för nån dag sen men internet dog haha :(

Men jag håller med dig i alla fall, det är bara fokus på att gå ner i vikt. Allt är typ "nu med extra låg fetthalt" medan jag försöker leta efter sånt med hög fetthalt men det är ju aldrig någon "nu med extra hög fetthalt" (förutom på mcDonalds kanske haha). Skulle ladda ner en viktapp för att hålla lite koll och den 4:e fungerade, de 3 första jag provade sa typ "OMG du har gått upp 0,2 kg, kämpa på för att gå ner!!" och jag kände typ "eeh kanske testar en ny då", känns lite konstigt egentligen att allt ska vara så...

2013-07-07 @ 17:14:15
URL: http://suslife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0