Hoppning på Pimpim

Barichello  fick en välförtjänt vila igår så jag fick Pimpim istället :) Hoppning på schemat. Vi hoppade på båge typ.. Svårt att förklara, men vi började i ena varvet och vände på det senare för att jämföra. Han hoppade fint men jag har tappat ridningen på honom, var så länge sen jag red honom innan igår. Jag visste inte om han skulle hoppa och när.. Han har väldigt lätt för att länga och korta sig vilket gjorde att jag 2 språng innan hindret tryckte iväg honom för att vara helt säker på att han skulle hoppa.

Han hoppade hur som väldigt fint. Han blev otroligt taggad så någon gång när jag fattade galopp pep han och någon gång efter ett hinder studsa han och drog ner huvudet, haha söten. Sen blev han så taggad att han stannade på sista hindret. Men det är inte vägringar som andra hästar gör utan Pimpim står och studsar en bit innan hindret och har sig.. haha. Hindret var typ 60-70 cm men hon fick lägga ner då han blev för pigg å jag har glömt hur jag ska göra.. :/ Men förhoppningsvis får jag rida honom mer nästa termin då han är sååå rolig. Jag fick rida Barichello och Pimpim igår, mina två favoriter. Hur bra? :D

Gammal bild på mig och Pimpim <3

Kommentarer
Postat av: Michelle

Jadu pimpims små konstiga "vägrings-skutt" är något man aldrig kommer glömma XD

Svar: haha verkligen inte, så otroligt charmig :D
Matilda Schenning

2013-06-16 @ 08:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0