pay and jump + pay and ride

igår var det pay and jump med Olle 70 + 80. 70 kändes dåligt, vi kom fel på de flesta hinder men han rev inget, felfritt alltså. I 80 kändes det såå mycket bättre. Vi kom fel på ett hinder men annars hoppad han jättefint. Felfritt även här. :) så söt liten häst.

Pay and ride idag på Rowan LB:1. Framridningen kändes bra. På banan blev han lite spänd som vanligt, började inte så bra men ju längre in i programet desto bättre. Lägningarna blir mer än jag trodde vilket ledde till att jag hade svårt att fånga upp dom.. Jag har har tydligen alltid ridit fel på ökade skritten. Har längt tyglarna på en gång när jag saktat av till skritt men ska bara vara längre tyglar på diagonalen.. Fick veta det idag. xD Och sista halten blev kaos som vanligt. Han stannade för tidigt och på riktiga tävlingar låter jag honom stanna och hälsar och då får mellan 4-6 på den, men eftersom det var träning tänkte jag att jag skulle rida fram till där man ska stå och han krånglade jättemycket.. Backade, snurrade, gick åt sidan osv.. så fick en 1:a på den. 59% så rätt så dåligt, men känslan var helt okej.

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Fin häst :)

2013-07-06 @ 12:21:08
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0