Aldrig mer vara negativ

Jag är ganska negativ när det gäller hästar, jag är kräsen. När ridlärarna delar ut hästar så vill jag inte ha den å den å den å den hästen.. Sen när jag inte får den jag vill ha blir jag besviken och har dålig feeling från uppropet till lektionen är slut. Men nu är det slut med det här!

Här om dan fick jag rida en häst som heter Killen. Jag gillar inte honom särskillt mycket då jag tycker han är stark och dragig och samtidigt pigg vilket gör att jag inte riktigt har koll på honom. Från början tänkte jag "Nej, inte Killen!" Dels för att jag egentligen skulle ridit Rowan och dels för att jag som sagt tycker han är jobbig att rida.

Men när vi byggde fram hindrerna så tänkte jag "nej nu måste jag sluta med det här!" Så jag taggade om och taggade till. Jag såg fram emot ridpasset och tyckte det skulle bli kul.

Under ridpasset hoppade vi och det gick skit dåligt rent ut sagt, han var precis som jag beskrev ovan - stark, hängde sig i min hand, var pigg (jag har inget emot pigga hästar så länge dom lyssnar någolunda bra och jag känner att jag har något att säga till om, men det har jag inte på Killen). Han var så stark och jag hade sån dålig kontroll att vi var nära på att gå omkull i svängen en gång för att han bara sprang..

Trotts detta skrattade jag istället för att bli sur och irriterad. När jag kom hem var jag glad. Jagvar till och med så över-glad att mamma fråga om det hade gått bra under ridningen, "nej" svarade jag bara och trallade vidare.

Min positiva inställning gjorde alltså susen. Så från och med den här dagen tänker jag aldrig mer vara negativ till en häst jag får!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0