Hoppning på Porthos

Kommer ramla in rid-inlägg lite då och då eftersom jag missat att skriva så många. Men förmodligen kommer jag inte skriva om alla ridpass men ett par (typ 2) iaf.

För ett tag sen hoppade jag Porthos i min tisdags-grupp. Framridningen passade oss inte alls. När jag rider Porthos vill jag ha en ganska fri framridning där jag kan göra många tempoväxlignar och gärna stå upp och gasa gärnet i galoppen. Men här skulle vi trava över bommar på ena långsidan och göra en volt på mitten på andra långsidan och däremellan var det självständigt. Ingen galopp alls på framridningen så vi kom inte riktigt igång till hoppningen tyvärr.

Iallafall så var det dags att börja hoppa. Vi hade bom, bom, bom, hinder. Vi kom rätt på typ 2 gånger, annars kom vi bara fel hela tiden. Tyckte jag försökte lsa det bra, men det hjälpte inte... Han kom iaf igång lite mera nu, men inte så mycket som jag ville.


Sen efter det skulle vi bara hoppa hinder utan några bommar innan. Första gången vi kom på blev det ett jätte skutt och andra gången kom vi jätte nära.. Svårt att komma rätt på hindret med den här hästen tycker jag eftersom han själv är ung och själv inte är så bra på avstånden än. Men det kommer :)


Bild från hemsidan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0