Tävling och dressyr på Clou

Måste inleda detta inlägg med att säga att jag ska tävla lokal hoppning LD -10 (alltså 70) på Barichello den 5 maj :D sååå kul det ska bli. Nu blir det att hålla alla tummar och tår för att det är fint väder och snön är borta så tävlingen är utomhus :)

Igår derssyrade jag på Clou. Länge sen jag red henne och den enda jag minns va att jag tyckte hon var lite knepig så tänkte att det skulle bli kul att prova igen. Jag tyckte att hon under hela framridningen gick antligen och latade sig eller stressade upp sig.. Efter att ha skrittat på långa tyglar skulle vi rida upp från kortsida till kortsida.Efter en stund blev hon riktigt riktigt fin! Rund och bra tempo. Sen efter ett tag skulle vi skritta på uppridningen och islutet av den komma fram i trav och trava långsidan, sen skritt och sen trav på samma ställe igen. Fortfarande en riktigt fin häst :) Sen galopp istället för trav, sååååå vacker!!! Älskar hennes galopp! det går inte att beskriva känslan, man måste uppleva den själv. Iallafall mycket nöjd över passet islutet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0