Att må dåligt

Att må dåligt för mig är väldigt viktigt för det är då jag känner att jag verkligen lever. Nu menar jag inte att jag bara vill gå runt och må dåligt varje dag för det är självklart inte bra för varken en själv eller omgivningen. Men med att må dåligt menar jag sakna någon, bli illa behandlad eller vad som helst. Må dåligt för ett tag, någon/några veckor och sen må bra igen. Må bra, jättebra och bara leva livet. Älska allt och trivas som få.

Men att må så bra får mig att känna mig omänsklig så efter att ha mått så bra vill jag falla platt och må dåligt igen. Inte på en gång, men efter någon månad. Må dåligt och bygga upp det för det gör förutom att jag känner att jag lever så hjälper det mig att lyckas i och förstå samhället. Att bara gå runt och må bra gör att jag inte ser meningen med livet. Att må dåligt gör att jag förstår mig på samhället och det får mig att lära känna mig själv bättre.

Om jag bara går runt och mår bra får jag inte se samhället i andra perspektiv, kommer inte att analysera elle något, utan kommer bara leva. Det kommer bli tråkigt, jag vill tänka, lösa och förstå varför allt sker. Varför jag mår dåligt och lösa det få mig att må bättre. Varför jag mår bättre.. detta gör att nästa gång jag faller kommer jag komma upp på benen snabbare.

som sagt, jag vill inte gå runt och må dåligt hela dagarna och när jag mår dåligt så mår jag dåligt.. Men när jag klarat mig ur det blir jag glad och stolt och mår bättre än innan. Jag klarade det, ännu en gång!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken fin blogg du har!:)

2013-05-31 @ 21:35:27
URL: http://narkeryttarna.blogg.se
Postat av: Emelie Petersson

Tack för din snälla kommentar i min blogg :-)

Jag vet hur det är att må dåligt ibland och bra ibland. Man ser saker på två helt olika sätt, beroende på hur man mår. Ta hand om dig!

2013-05-31 @ 21:48:22
URL: http://syrum.blogg.se/
Postat av: Anita

Håller med dig!

2013-06-01 @ 09:31:18
URL: http://siliiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0